Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antoinette

04 September 2008 | Australië, Brisbane

Vertrokken vanuit Ayr. Onderweg hebben we de Whitsundays bezocht. Alleen het weer zat die dag niet erg mee. Doordat er geen zon scheen was het niet zo heel erg mooi als dat we verwacht hadden. Ook zijn we naar Fraser Island geweest. Dit hebben we niet zelf gedaan, maar met een tourtje. Erg mooi. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Alles groeit op wit zand. Zelfs het regenwoud. Best geinig met een grote bus (4x4) door het zand. Maar goed dat er gordels in zaten anders lagen we door heel de bus. 3 September wandeling gemaakt in Noosa National Park. Hier moeten koala's wonen. Helaas we hebben ze niet gezien. De wandeling was wel erg mooi. Wel dolfijnen gezien voor de kust. 's Middags het laatste stukje richting de Zoo gereden en daar een camping gevonden. Vandaag 4 september naar de Australia Zoo geweest. De zoo van de crocodile hunter (Steve Irwin). Het is niet zo als een normale dierentuin, ze willen de mensen leren hoe met dieren om te gaan, in plaats van ze alleen maar tentoon te stellen. Je mag de dieren zelfs aanraken. Niet allemaal, de crocs en de giftige slangen niet. De rest dus allemaal wel. Erg leuk, wandelen door de kangeroes en wallabies. De koala's zijn erg schattig. Het lijkt net of ze er niet helemaal bij zijn. Alleen het weer zat wat tegen. Na ja wat. Het heeft de hele dag erg hard geregend. Voor het eerst in maanden. Nu zijn we in Brisbane. Een grote stad aan de oostkust.

• 04 September 2008 - 15:12

Marijke&pam:

vandaag weer gekeken en zo te zien en te lezen gaat het erg goed daar, het is voor ons ook leuk om zo een beetje mee te reizen, veel plezier

• 05 September 2008 - 06:48

Wil:

Hopelijk is de regen maar voor even.
    Wat een lief koala beertje.
    Groetjes.

• 08 September 2008 - 12:24

Wil En Salvatore:

Hallo wereldreizgers,geweldige onderneming, prachtige foto's en leuke verhalen.

• 08 September 2008 - 17:18

Martien En Tineke:

Lekker verfrissend zo'n buitje. Hoort er ook bij.
    Groetjes

• 10 September 2008 - 05:16

Bernhard Und Daniela:

Hi! Best greetings from Darwin. Daly Waters was a realy good tip. Thanks. We are waiting for our flight to brisbane, we will stay two days there and then fiji - we are coming :-). Nice picture expecially this with the raincoat. We have a similar one from the king canyon. We wish you a good time. Daniela und Bernhard (Austrians)

• 11 September 2008 - 20:42

Rick & Nina:

Hey backpakerds,

Zo te lezen gaat alles goed daar. Veel plezier samen en maak er iets leuks van!

Groeten Rick & Nina.

P.s. Niet zo klagen over het weer, denk er maar aan dat wij gewoon in NL zijn.........