Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antoinette

12 September 2008 | Australië, Sydney

Zaterdag 6 september aangekomen in Sydney. Wat een grote stad. Toen we aankwamen regende het. De regen is ons gevolgd vanuit Brisbane. Sneller dan het vliegtuig. Een openbaar vervoerpas gekocht om alles te kunnen bekijken. Vanaf zondag 7 september is het weer een stuk beter. Droog en zonnig, maar niet echt warm. De hele dag een beetje door Sydney gewandeld en van alles gezien. Maandag zijn we met de ferry naar Manly geweest. Manly is een wijk van Sydney met een strand. Vanaf de ferry een heb je een mooi uitzicht over de stad (Harbour Bridge, Opera House). Daarna naar de Sydney Tower geweest. Dit is de tv toren van Sydney. Je kunt helemaal naar boven en je hebt dan een mooi uitzicht over de stad. Dinsdag weinig gedaan. Woensdag naar Bondi Beach geweest. Dit is het bekendste strand van Australie. Alleen zou het wel wat warmer mogen zijn, dan was er misschien iets te doen. Gisteren, donderdag 11 september een dag naar de Blue Mountains geweest. Hier een ritje gemaakt over de steilste treinrails ter wereld. Dit was vroeger een kolentrein. In de Blue Mountains werd vroeger steenkool gewonnen. Nu is het een National Park. Een uur rijden uit de stad en je zit weer midden in de natuur. De Blue Mountains heten zo omdat ze van een afstand en ook van dichtbij echt blauw zien. Dit heeft te maken met de eucalyptus bomen die er groeien.

• 12 September 2008 - 18:12

Martien En Tineke:

Geweldige foto's. Mooi verslag. Wij genieten ook. Groetjes xx

• 13 September 2008 - 04:43

Fam Hoogendoorn:

Hoi,
    We volgen jullie nog steeds door al jullie stukjes te lezen en natuurlijk niet te vergeten de fotoos te bekijken!!
    Echt Super om alles zo mee te beleven.

Groet,
    Thijs, Wil, Raimon, Tamarah en Deborah

• 13 September 2008 - 12:12

Wil:

Hele mooie foto's.
    Duidelijk te zien dat jullie er flink van genieten, net als ik.
    Groetjes.