Fiordland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu Fiordland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu

Fiordland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antoinette

01 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Op zaterdag de 27e aangereden naar Queenstown. Het regent en door de regen zijn er langs de weg verschillende watervallen te zien. Het heeft bijna de hele dag geregend en onderweg hebben we zelfs sneeuw gehad. Onderweg de plaats gezien waar bungy jumpen is ontstaan, maar alletwee niet gedaan. De 28e naar Te Anau gereden. 's Avonds een uitstapje naar de "glowworm" caves gemaakt. In de cave moesten we eerst een stukje lopen en daarna op een klein bootje stappen. Er was zelfs een waterval in de grot. Erg leuk die gloeiwormpjes, net sterretjes. Maandag de 29e een tripje gemaakt door Doubtful Sound. Wederom een dag met alleen maar regen. Wel dolfijnen gezien. Deze sprongen zelfs op vanuit het water. Het uitzicht op het landschap was erg mooi. Ook een energiecentrale bezocht. Hier wekken ze energie op met waterkracht. Al het zoet water in Foirdland is te drinken. 98,7 % schoon. Dinsdag de 30e met "ons" campertje gereden naar Milford Sound. Een erg mooie route. Onderweg verschillende keren gestopt om foto's te maken. Eenmaal daar even rondgekeken en toen weer dezelfde route terug. En verder naar Curio Bay. Daar komen voor zonsondergan de "yellow-eyed" pinguins aan land. En jawel, na een uur of meer in de kou gestaan te hebben, 1 hele pinguin gezien. Van zo ver weg dat een foto maken niet eens mogelijk was. Overnacht in Papatowai. Woensdag 1 oktober. Hoe is het mogelijk na een hele mooie dag gisteren regent het weer. Eerst naar Surat Bay. Door regen en hagel gelopen om zeeleeuwen te zien. Niks. Door naar Nugget Point. Via een erg smalle en steile weg met de camper omhoog. Het laatste stuk lopen. Hier zouden zeehonden, zeeleeuwen en zee- olifanten zitten. Wel iets gezien, van heeeeeeel ver maar geen idee wat. Verder naar Dunedin, Otago Peninsula. Weer een smalle weg met veel bochtjes. Nu om zeehonden, zeeleeuwen, pinguins en albatrossen te zien. Wederom van een zeer grote afstand iets gezien. Zeehond/leeuw? Het waaide wel erg hard en het was heel erg koud dus maar weer via dezelfde fijne weg terug naar de snelweg. En nu zijn we in Oamaru. Hier zitten ook pinguins, maar nog geen idee of we ze gaan bekijken.

• 01 Oktober 2008 - 13:26

Martien En Tineke:

Naar buiten kijkend zien wij ook veel nattigheid. Echter het uitzicht is niet zo mooi als bij jullie. groetjes .

• 01 Oktober 2008 - 19:46

Wil:

Hier is het echt herfst.
    Regen en veel wind.
    Hopelijk klaart het bij jullie gauw op.
    Groetjes.