Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antoinette

20 September 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

De 16e vanaf de Bay of Islands naar de west kust van Nieuw Zeeland gereden. Onderweg zijn we door het Kauri bos gereden. Ook hebben we even een wandeling gemaakt door het bos. Hier staan erg grote bomen die heel erg oud zijn. (omtrek 16,8m en 50m hoog en 2000 jaar oud). Doorgereden naar Hahei Bay. De volgende morgen, 17 september, eerst even op het strand gespeeld. Daarna aangereden via Auckland terug naar de oostkust, naar de Coromandel Peninsula. Overnacht op een camping aan zee. De volgende morgen (18 september) naar Cathedral Cove. We moesten het laatste stuk naar de cove lopen. Cathedral Cove is een limestone grot op het strand. Daarna naar hot water beach. Van 2 uur voor eb tot 2 uur na eb kun je op het strand een kuil graven en komt er heet water naar boven. Je hebt dan een prive hot tub. Na het badderen verder naar Rotorua. Dit is een vulkanisch gebied. Overal komt stoom uit de grond. Hier zijn geisers, bubbelende modderbaden en kokende waterpoelen. Hier zijn we 2 dagen gebleven. Vanmorgen 20 september aangereden naar Taupo en daar zitten we nu. Taupo is het midden van het noorder eiland.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties elke keer. Onze verhaaltjes blijven komen.

• 20 September 2008 - 19:25

Martien En Tineke:

Hallo jongens jullie verslag is fijn om te lezen en de foto's zijn mooi. groetjes van het thuisfront.

• 20 September 2008 - 19:43

Helma:

hallo reizigers

ik kreeg jullie mailtje net binnen:: leuk om weer wat te horen van jullie zo ver weg.veel plezier doei uit nederland:

• 20 September 2008 - 21:44

Wl:

Wel weer heel iets anders met die geisers en hete modderbaden. Ook weer mooie foto's.
    Groetjes en tot het volgende bericht.