Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu

Abel Tasman National Park

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antoinette

24 September 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zondag de 21e september eerst de vulkanen in dit gebied( rond Taupo) bekeken. Er zijn er nogal wat. Als eerste lake Taupo, dit is een krater meer, dus in feite een grote vulkaan van 42 bij 33 km. Ook hebben we mt. Tongarino (een vulkaan met meerdere kraters), mt Ngauruhoe (een vulkaan met een krater en de bekende "kone" vorm, en tevens mt Doom uit Lord of the Rings) en mt Ruapehu (grootste vulkaan en in 2007 nog uitgebarsten) gezien. De laatste heeft een kratermeer van ongeveer 20 graden en dat terwijl er eeuwige sneeuw/ijs op ligt. Ook zijn er diverse ski-gebieden op deze vulkaan. 's Avonds overnacht in Wellington, dit was eigenlijk meer een parkeerplaats achter een motel en de minste tot nu toe. De volgende morgen de ferry genomen naar het zuider eiland. Echt een grote boot (gebouwd in Nederland). Via de Queen Charlotte Drive naar Havelock gereden en vanaf daar naar het Abel Tasman National Park. Dit is richting het noordwesten. Dinsdag 23 september met een kayak het park een beetje verkend. Weer zeehondjes gezien. De natuur is erg mooi. Heel anders dan voorheen (Australie). Op het eind viel het peddelen wel een beetje tegen, was toch wel zwaar na 5 uur. Woensdag 24 september eerst de Ngarua Caves bekeken. Hier liggen botten van de uitgestorven Moa (een grote vogel die niet kan vliegen). Toen naar de Buller Swing Bridge (de grootste van Nieuw Zeeland). Na de oversteek een kleine wandeling gemaakt. Harry is via de snelle manier terug naar de overkant gegaan. We zitten nu in Carters Beach (vlakbij Westport aan de west kust) en morgen gaan we op zoek naar de zeehondjes.

• 24 September 2008 - 21:20

Wil:

Wat een belevenis met al die vulkanen. Gaan jullie naar de zeehondenkolonie in Cape Foulwind? (gelezen op Google)
    Veel plezier

• 25 September 2008 - 20:53

Tante Bep :

ik zat weer achter de computer dus even kijken waar jullie zitten. Erg leuk om jullie te volgen, en prachtige foto's groetjes en goede reis verder.