Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antoinette

11 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op zondag 5 oktober hebben we een wijntour door het Marlborough gebied gedaan. We zijn bij verschillende wijnboeren geweest en we mochten overal proeven. Maar goed dat we een gids hadden en niet zelf hoefden te rijden, dan hadden we alles weer uit moeten spugen. Op maandag de 6e met de ferry vanuit Pickton terug gegaan naar het Noorder eiland. Vanaf Wellington naar Wanganui gereden. De volgende morgen (7 oktober) verder gereden richting het noorden. Maar goed dat er in de buurt van Wanganui niet echt veel bijzonders te zien is, want het is die nacht begonnen met regenen en het is niet meer droog geworden. Ook waait het heel erg hard. Gereden tot Waitomo. Daar hebben ze grotten waar je kan raften en abseilen. Alleen niet op de 7e want alles was overstroomt door de regen. Een camping in Waitomo genomen. De volgende morgen weer bij de grotten wezen kijken. Nog steeds dicht vanwege de regen. Dat was wel jammer. Toen maar aangereden naar Auckland. Dezelfde camping genomen als de allereerste nacht in Nieuw Zeeland, in Takapuna. Dit is een buitenwijk van Auckland. Donderdag de 9e niet veel bijzonders gedaan. De hele dag een beetje rondgehangen in Takapuna. Op vrijdag de 10e zijn we met de bus en de ferry naar downtown Auckland geweest. Auckland lijkt een beetje op Sydney, alleen is het een stuk kleiner en veel rustiger. 's Avonds nog even Takapuna in. Vrijdag is de dag om hier iets te gaan doen. De rest van de week is er nergens iets te doen. Vandaag, 11 oktober, een beetje uitgeslapen. Toen ontbeten. We moeten de koelkast leegmaken voordat we maandag naar Tahiti gaan. Een wandeling over het strand gemaakt. 's Middags naar de film geweest, omdat we echt niet meer wisten wat te doen.

• 11 Oktober 2008 - 15:32

Martien En Tineke:

Gelukkig zijn jullie in je thuisland wel wat regen en wind gewend.
    En nu naar de zonnigere streken. groetjes xx

• 11 Oktober 2008 - 18:56

Wil:

Alles lekker geregeld voor Papete.
    Nu maar lekker uitrusten en op naar warmer Tahiti.
    Groetjes.