"Dusky Dolphin" - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu "Dusky Dolphin" - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Antoinette Froon - WaarBenJij.nu

"Dusky Dolphin"

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Antoinette

04 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Op 2 oktober naar de plaats gereden waar de pinguins zouden zitten. Natuurlijk geen pinguins te zien. In een keer doorgereden naar Kaikoura. Hier hebben ze een zeehonden kolonie. En jawel voor het eerst een zeehond van dichtbij (5 meter) kunnen zien. En wel meer dan 1 ook. Op vrijdag 3 oktober hebben we gezwommen met dolfijnen. De "Dusky" dolfijn. Niet met 1 of 2 dolfijnen, maar met 3-4 honderd. Het was een grote groep waar we tussen zwommen. Wat was dat leuk. Het water was erg koud, 11 graden, maar daar had je geen erg in zodra je aan het zwemmen was. Veel te veel te zien. (zie ook het geplaatste filpje) Ook een aantal albatrossen gezien. Vandaag (zaterdag 4 oktober) zijn we walvissen gaan kijken. We hebben een aantal "Sperm whales" gezien van niet zo heel ver weg. En ook 2 Hector dolfijnen (de kleinste en zeldzaamste ter wereld). Maar gisteren was toch een heel stuk leuker. Daarna gereden tot Blenheim.

• 04 Oktober 2008 - 16:19

Martien En Tineke:

wederom fantastische foto's en natuurlijk ook de video. wat een belevenis om tussen de dolfijnen te zwemmen.
    groetjes

• 04 Oktober 2008 - 20:25

Dewald En Bianca:

zat weer is even te kijken wat jullie allemaal gedaan hebben wat zien jullie veel zeg prachtig dat je zoveel dolfijnen bij mekaar heb gezien lijk me een hele ervaring mooie foto's en video
    groetjes

• 06 Oktober 2008 - 14:50

Kim:

Hoi kei leuk filmpje met de dolfijnen. Lijkt me wel eng, het waren er zoveel.
    Heel veel plezier nog, groetjes

• 07 Oktober 2008 - 10:49

Wil:

Geen pinguins dus, maar wel heel veel dolfijnen.
    Heel leuk die video en de foto's zijn ook weer heel mooi.
    Groetjes.

• 09 Oktober 2008 - 20:46

Frietje:

hallo maatjes,hele vette foto's,zelfs van een mola mola!super hoor,zie jullie site nu pas voor t eerst en is zwaar tof!groeten van frietje